טקסטים ומאמרים - העבודות האפורות 1997

על העבודות האפורות - יעל קיני - 2009

העבודות האפורות נעשו ב- 1996 והוצגו לאורך השנים בתערוכות קבוצתיות רבות.  ב- 2009 הן הוצגו שוב, פעם נוספת בתערוכה קבוצתית אשר פתחה את עונת הגלריות בגלריה הקיבוץ....לאמנות ישראלית באוצרותה של יעל קיני.

שם התערוכה - "היה, אבל במקום אחר"

"עבודות הציור של ענת מיכאליס-לוי - "עקבות", הן חלק מסדרה המתייחסת ל'צלום של פעם'. הן קטנות, אפור בהיר מוקף מסגרת רחבה לבנה.

בעבודה אחת מן הסדרה "שתול" מופיע תצלום קטן של דמות זעירה. בעבודות שבגלריה "בלע" הטשטוש את הדמות. האפור נראה כמו ים מצולם, עם גלים קטנים. ציור המחביא צילום, המחביא דמות. מה בדיוק היה שם?

 

 

 

על העבודות האפורות - ענת מיכאליס לוי -  1996

העבודות האפורות שאבו לתוכן מספר דימויים חשובים שהעסיקו אותי במשך השנים. הדימויים קיימים בעבודות, גם אם אינם נראים. הציור נקי. כבר אינו מתאר דבר, אינו זקוק להסבר. מתאר רק את עצמו. בציור אתה רואה רק את עצמך, או להפך - רק אותו.

הציורים האפורים דומים אך לא זהים. ההבדלים קלים ואינסופיים. לכולם ריבוע או מלבן מטושטש במרכז. לכולם מסגרת לבנה.

המסגרת הלבנה בציורים עוסקת בשאלות על "מסגור". האם זו מסגרת לבנה לציור אפור ? - או, האם זה ציור אפור עם שוליים לבנים ? שאלות על שוליים, תופסות מקום מרכזי - דווקא הפרטים הקטנים מועלים לדיון מרכזי.

בנוגע לטשטוש - שמזכיר ערפל או שמיים או מסך, או הפרעה - נמצא כאן ציטוט על "הטשטוש" - רק דרך המסך המעורפל ניתן לאתר את "המריחה", לחפש את העקבות, את בליטות הצבע, את השפה.

 


icon-up-images